Ohlasy v médiích

Inscenace Hábova "království" získala Cenu Divadelních novin!

27.11.2018

V pondělí 26. listopadu byly uděleny Ceny Divadelních novin za tvůrčí počiny v sezoně 2017/2018. V kategorii Hudební divadlo zvítězili režisér Jiří Nekvasil a dirigent Bruno Ferrandis za režii a hudební nastudování šestinotónové opery Aloise Háby Přijď království Tvé! Ta byla ve světové premiéře pro... Zobrazit článek


Alois Hába figuruje v nominacích na Cenu divadelních novin

7.11.2018

Divadelní noviny oznámily nominace na Ceny divadelních novin za tvůrčí počiny v sezoně 2017/2018. V kategorii Hudební divadlo se do užšího výběru dostali také režisér Jiří Nekvasil a dirigent Bruno Ferrandis za režii a hudební nastudování šestinotónové opery Aloise Háby Přijď království Tvé! Ta byla... Zobrazit článek


Hábovo království v Operním večeru na Vltavě

25.9.2018

Nenechte si ujít mimořádné vysílání záznamu světové premiéry šestinotónové opery Aloise Háby! Opera Přijď království Tvé čekala na své provedení téměř 80 let. Poslechněte si výsledek mimořádného nasazení téměř stovky účinkujících, v čele s nezapomenutelným výkonem dirigenta Bruna Ferrandise. Světov... Zobrazit článek


Antroposofové o Hábovi

17.9.2018

Opera Aloise Háby Přijď království Tvé (1937-42), která ve světové premiéře a jediné repríze zazněla letos v červnu v rámci festivalu NODO, stále ještě mezi posluchači rezonuje. Reportáž z Ostravy vydal i švýcarský časopis Goetheanum, spadající pod tamní antroposofickou společnost. Přečtěte si ji v ... Zobrazit článek


New Opera Days Ostrava: Přijď království Tvé

28.8.2018

Das OpernglasNew Opera Days Ostrava: Thy Kingdom Comesrpen 2018Boris Gruhl(překlad a faktografické korektury: Vlasta Reittererová)Festival NODO – Dny nové opery Ostrava se letos v České republice, založené před 100 lety, konal po čtvrté. Během týdne se za dobré návštěvnosti uskutečnily tři české a t... Zobrazit článek


Antroposofie, nezdvořilé happeningy a pohřební kosmetika

1.8.2018

AmadeusAntroposofia, happening irriverenti e cosmesi funeraria1. srpna 2018Gianluigi Mattieti(překlad: Barbora Skálová) Český festival NODO (New Opera Days Ostrava) byl v letošním roce zahájen světovou premiérou opery Přijď království Tvé Aloise Háby, která byla napsána v letech 1937-42 na autorovo... Zobrazit článek


Vizionářský klastr

1.8.2018

České průmyslové město Ostrava se vyvinulo ve významné centrum nového hudebního divadla. Hlavním dílem festivalu New Opera Days 2018 bylo mikrotonální oratorium Aloise Háby. OpernweltVisionäre Clustersrpen 2018Hans-Klaus Jungheinrich(překlad: Vlasta Reittererová) Český skladatel Alois Hába (1893-1... Zobrazit článek


Harmonie: Hledání nového a poučení z minulosti

1.8.2018

... Zobrazit článek


Univerzální festival. Dny nové opery Ostrava 2018

20.7.2018

GlissandoFestiwal uniwersalny. New Opera Days Ostrava 201820. července 2018Szymon Borys(překlad: Markéta Schaffartzik)http://glissando.pl/relacje/festiwal-uniwersalny-new-opera-days-ostrava-2018/ Co znamená NODO? Slovo evokuje předpisy RODO (GDPR, pozn. překl.), neskutečnou nudu nebo vyhynulého ptá... Zobrazit článek


Operní panorama Heleny Havlíkové

9.7.2018

Ještě ani neskončil „pokusný“ ročník přehlídky soudobého hudebního divadla Opera Nova, ke kterému se odhodlalo pražské Národní divadlo bez ohledu na časovou kolizi s dlouhodobě předem avizovaným festivalem NODO / New Opera Days Ostrava, a zavedené bienále v Ostravě začalo takovou událostí, kterou Op... Zobrazit článek


HIS Voice: NODO 2018

4.7.2018

V pořadí čtvrtý ročník bienále festivalu New Opera Days Ostrava (NODO) potvrdil svůj status výjimečného a velice svébytného hudebního universa. Na pětidenní ploše se rozložilo šest operních kusů dle v podstatě již zaběhlého formátu. Cestování mezi ostravskými divadelními domy a industriálními prosto... Zobrazit článek


Divadelní noviny: Přijď království nové opery (No. 4)

3.7.2018

Nová opera nakonec na festivalu přece jen kralovala. Bylo to především zásluhou novinky Rudolfa Komorouse (nar. 1931), který napsal operu Němý kanár podle hry z roku 1919, jejímž autorem je francouzský dadaista Georges Ribemont-Dessaignes (na jeho text komponoval také Bohuslav Martinů). Na vzniku dí... Zobrazit článek


Divadelní noviny: Přijď království nové opery (No. 1)

29.6.2018

Ostrava se dnes profiluje jako město festivalů: všeobecně proslulé Colours ve druhé třetině července, také Tanec pro život, trochu bokem je bienále New Opera Days Ostrava/Dny nové opery Ostrava – vysloveně menšinový podnik v porovnání s předchozími, který se ani nepropracoval do červnového čísla mag... Zobrazit článek


Divadelní noviny: Přijď království nové opery (No. 2)

29.6.2018

Po tvrdém Hábovi měkký Ital, manýristicky zpívající o lásce a nevěře. Skladatel Salvatore Sciarrino (nar. 1947) napsal libreto své opery Luci mie traditrici / Oči mé zrádné podle textu z roku 1664 (Giacinto Andrea Cicognini: Zrada ze cti), jež zdobně popisuje příběh podvedeného milence, který vrchol... Zobrazit článek


Divadelní noviny: Přijď království nové opery (No. 3)

29.6.2018

Jako pokaždé, i pro tento rok festival objednal novou operu. Složil ji čínský autor Daniel Lo, libreto napsala Suyin Mak na námět povídky čínské spisovatelky Xi Xi – opera se jmenuje A Woman Such as Myself / Žena jako já. Je to dosti cituplný příběh o nerealizovaném vztahu: ona je kosmetička v pohře... Zobrazit článek


Česká televize: Opera hlasu a ticha v dokonalém provedení

28.6.2018

Ze slovutného Varšavského podzimu dorazila na festival Dny nové opery Ostrava (NODO) inscenace opery italského skladatele Salvatora Sciarrina Luci mie traditrici (Oči mé zrádné). Posluchači si umělecky nekompromisní a veskrze objevné a originální dílo mohli vychutnat v dokonalém provedení. Velkolepý... Zobrazit článek


Aktuálně.cz: Recenze: Utopická vize společnosti, utopické nároky na hráče. Ostrava uvedla operu Aloise Háby

27.6.2018

Správná otázka nezní, proč ostravský festival neprovedl operu Aloise Háby ještě lépe, nýbrž proč to už dávno neudělala Opera Národního divadla v Praze, která má péči o odkaz velkých českých skladatelů v popisu práce. >>> Boris KlepalAktuálně.cz... Zobrazit článek


Po Hábovi od Petra Vebera

27.6.2018

Extremista Hába   Hrála jste Hábu, napůl se ptám a napůl oznamuji mladé ženě s houslovým futrálem na zádech, když jí brzy ráno na hlavním nádraží v Praze pomáhám s kufrem při výstupu z ostravského rychlíku. Nastoupila do něj v noci, stejně jako já, pár hodin po druhém a posledním představení opery... Zobrazit článek


Ostravan.cz: Velmi zdařilé uvedení šestinotónové opery na festivalu NODO je mezníkem v českých operních dějinách

26.6.2018

Ostrava opět prokázala, že má jedinečný potenciál rozšiřovat kulturní horizonty. Díky festivalu NODO/Dny nové opery se v tomto městě rozezněla vůbec poprvé v historii opera Aloise Háby Přijď království tvé. Šestinotónová opera o třech jednáních a sedmi obrazech pro 26 pěveckých sól, smíšený sbor a o... Zobrazit článek


Česká televize: Glosa: „Zajatci jsme strojů.“ Hábův vzkaz je po 80 letech ještě aktuálnější

26.6.2018

Na festivalu Dny nové opery Ostrava (NODO) měl světovou premiéru skoro 80 let starý šestinotónový opus Aloise Háby Přijď království Tvé. Nejde však jen o hudební kuriozitu a splacení dluhu nejexperimentálnějšímu českému skladateli, dílo zaujme i po myšlenkové stránce, byť při povrchním promyšlení mů... Zobrazit článek


Harmonie: Přijď království šestinotónové. Hábova unikátní opera uvedena po sedmdesáti letech

26.6.2018

Ostravské centrum nové hudby neúnavně usiluje o propagaci nové a avantgardní hudby. Vedle podpory mladých umělců se organizátorům daří také splácet dluhy z minulosti a představovat díla sice starší, avšak dosud neuvedená. Světová premiéra opery Aloise Háby Přijď království Tvé z roku 1942 je dalším ... Zobrazit článek