Opera Plus: NODO! Festival soudobé opery v Ostravě opravdu nezklamal

publikováno: 2.7.2016

Asi nejméně výraznou složku představení tvořila pětice tanečníků, oblečených jednoduše do černých kalhot a bílých košil. Jednoduše až minimalisticky byla pojata také choreografie, sestávající především ze změn poloh v prostoru, střídání pomalých pohybů s rychlými, přecházení a častých znehybnění. Přes zjevnou snahu o využití tenze mezi dvěma a třemi tanečníky a občasné hromadné choreografické prvky působil tanec naivně a mnohdy samoúčelně. Dokonce ani občasné zatančení stylizovaného „ploužáku“ ve dvou nebo dokonce ve třech průběh příliš neoživilo. Mladá choreografka, která se mimochodem ujala i jedné z tanečních rolí, má zjevně silnou vnitřní potřebu řešit vztahovou problematiku, kterou tanec v páru samozřejmě vždy mírně evokuje, v rámci celku díla to však asi nebyla právě nejšťastnější volba. >>>

Daniel Skála
Opera Plus

zpět