HIS Voice: NODO 2018

publikováno: 4.7.2018

V pořadí čtvrtý ročník bienále festivalu New Opera Days Ostrava (NODO) potvrdil svůj status výjimečného a velice svébytného hudebního universa. Na pětidenní ploše se rozložilo šest operních kusů dle v podstatě již zaběhlého formátu. Cestování mezi ostravskými divadelními domy a industriálními prostory probíhalo na již dobře vyšlapaných chodníčcích. Samotného mě fascinuje, s jakou dávkou samozřejmosti se o tomto hudebním svátku již dá psát. Do jisté míry to je ještě „plným břichem,“ které bude ještě dlouho trávit a vstřebávat. Zejména jde ale o to, že se Ostravskému centru nové hudby povedlo vybudovat exkluzivní, odvážnou a čím dál lépe fungující instituci kultivující stále hladový prostor soudobého hudební divadla. Letošní ročník se opět opírá o fungující a prosperující spolupráci s Národním divadlem moravskoslezským a to zejména s jeho ředitelem a režisérem Jiřím Nekvasilem, scénografem Davidem Bazikou a smíšeným pěveckým sborem Canticum Ostrava pod vedením sbormistra Jurije Galatenka. Opět se objevuje tvůrčí tandem Jan Horák a Michal Pěchouček ze Studia hrdinů. Obrovským a opět spolehlivým pilířem byla letošnímu ročníku Ostravská banda, letos poprvé doplněná o hráče Ostrava New Orchestra (ONO) - symfonického orchestru, který je dítkem narozeným teprve nedávno na posledních Ostravských dnech. >>>

Šimon Kořený
HIS Voice

zpět