A Woman Such as Myself

27.6.2018, 19:00, Důl Hlubina

Koupit vstupenky >>>

Komorní jednoaktová opera, 2017–2018 (Žena jako já)

Hudba: Daniel Lo
Libreto: Suyin Mak, na základě povídky čínské spisovatelky Xi Xi (*1938)

Dirigent: Petr Kotík
Režie a scéna: Miřenka Čechová, Petr Boháč
Video: Barbora Johansson Pivoňková
Assistentka režie: Ran Jiao
Lighting design: Karel Šimek
Video produkce: Nina Bumbálková

Poděkování: Elpida 
 
Účinkují:
Kamala Sankaram, soprán (Žena)
Vojtěch Šembera, baryton (Muž)
Eliška Zajícová, mezzosoprán (Teta)
Ostravská banda


Světová premiéra, 60 min

V angličtině s českými titulky

A Woman Such as Myself (Žena jako já) je komorní opera vycházející z povídky Dívka jako já od Si Si, jedné z nejznámějších čínských spisovatelek současnosti. Libreto se dotýká niterných otázek, jako je křehkost lásky, odvaha a zbabělost, význam práce, osud a volba, tedy témat nadčasových a přesahujících rámec jedné kultury. Hrdinka Dívky jako já pracuje v pohřebním ústavu, kde líčí zesnulé. Příběh se odvíjí v podobě jakéhosi dlouhého vnitřního monologu. V úvodu hrdinka čeká v kavárně na svého přítele jménem Léto. Čas si krátí vzpomínáním na to, jak se řemeslu naučila od tety, jak od ní její zaměstnání odstrašilo kamarády a jak se zrodil její vztah s Létem, který si ji spletl s kosmetičkou líčící nevěsty. Povídka končí v okamžiku, kdy Léto vchází s velkou kyticí. Hrdinka mu slíbila, že ho dnes vezme s sebou do práce. 
Jednotlivé části přelétavého vnitřního monologu jsou propojené volnými asociacemi. Opera také přejímá volně plynoucí strukturu, která by zvláštní povahu zvolené vyprávěcí metody měla odrážet.

Daniel Ting-cheung Lo (1986) dosáhl v roce 2017 doktorského titulu v oboru skladby na University of York, kde studoval u profesora Williama Brookse (jeho studia podpořil Hudební a taneční fond Hongkongského dostihového klubu). V minulosti studoval skladbu u doktora Hing-yan Chana na Hongkongské univerzitě, kde v roce 2009 absolvoval s červeným diplomem a posléze zde v roce 2012 získal titul MPhil. Jeho nejnovější orchestrální kompozici Efflorescence – Quasi-Concerto for Orchestra (Rozkvět – kvazikoncert pro orchestr) uvedla v premiéře Hongkongská sinfonietta na zahajovacím koncertu sezóny 2016/2017. Již třikrát se jako rezident zúčastnil Festivalu a Institutu Ostravské dny, naposledy v minulém roce, kdy byla ve světové premiéře uvedena jeho skladba YouHuang (II).

zpět