Právo: Umělecký ředitel bienále Petr Kotík: Ostravské dny nejsou o mně, to bych považoval za ostudnou myšlenku

Publikováno: 13.8.2021

Od 19. do 28. srpna se bude v Ostravě konat jedenácté bienále festivalu Ostravské dny. Nabídnou desítky skladeb, mnoho ve světové premiéře, což je případ Sine titulo Rudolfa Komorouse, Invisible Terrain Christiana Wolfa, Monadologie Bernharda Langa nebo Theory of Absolute Sadness Mira Tótha či Diagonal nr. 1 Jana Jiruchy. Součástí festivalu je Dlouhá noc, osmnáctihodinový koncert odehrávající se současně na několika místech, i Minimaraton elektronické hudby. O festivalu jsme hovořili s jeho uměleckým ředitelem Petrem Kotíkem.

Ostravské dny mají podtitul festival hudby dneška. Jak byste ji charakterizoval? 

Hudba dneška je hudba, která se tvoří nyní, ne ta, jež se vytahuje ze šuplíku nebo se donekonečna objevuje v knihovnách pro publikum, které se chodí kulturně bavit na koncerty. Název by se mohl změnit na hudební tvorba naší doby.

Je to hudba, kterou tvoří žijící napojení na interprety, s nimiž mají vztah, protože hrát muziku není mechanická profesionální záležitost. Partitura představuje naprosto nedostačující návod. Člověk musí mít obrovské zázemí schopností a umu, aby si s partiturou dovedl poradit.

Alex Švamberk, Právo / Novinky.cz

Celý rozhovor si můžete přečíst zde >>>

zpět

Podporují nás

Tel.: +420 596 203 426
E-mail: info@newmusicostrava.cz
© Copyright 2021 Ostravské centrum nové hudby
Created by web-evolution.cz