Lidovky.cz: Na sjezdovce i ve fabrice. Opera psaná pro lyžařský svah v létě a čtyři klony muže

Publikováno: 14.7.2022

Pět večerů v závěru června se příznivci operních experimentů mohli na šestém ročníku bienále NODO / New Opera Days Ostrava oddávat novinkám, které vznikly přímo na objednávku tohoto festivalu. Kotvami programu ovšem byly české premiéry tří vokálně-scénických kompozic renomovaných tvůrců: Superflumina Salvatora Sciarrina, Many Many Women Petra Kotíka a Prometeo Luigiho Nona.

Jako platforma pro hledání současných podob komplexního žánru hudebního divadla je NODO jediný festival u nás – s výraznými mezinárodními přesahy. Pokračování snah Petra Kofroně o podobnou pražskou přehlídku v rámci pražského Národního divadla přes proklamace podpory Perem Boyem Hansenem „tiše“ zmizelo. 

NODO, bienále (mezi Ostravskými dny v lichých letech), uvedli v roce 2012 v život Jiří Nekvasil, ředitel Národního divadla moravskoslezského, a Petr Kotík, umělecký šéf Ostravského centra nové hudby. Synergicky tak propojili svou tvrdohlavou „umanutost“ soudobou hudbou a operou. A je případné, že festival v roce 2020 získal cenu Výboru Jednoty hudebního divadla.

Helena Havlíková, Lidové noviny / celý text si můžete přečíst zde >>> 

 

zpět

Podporují nás

Tel.: +420 596 203 426
E-mail: info@newmusicostrava.cz
© Copyright 2022 Ostravské centrum nové hudby
Created by web-evolution.cz