Publikováno: 14.7.2022
Pět večerů v závěru června se příznivci operních experimentů mohli na šestém ročníku bienále NODO / New Opera Days Ostrava oddávat novinkám, které vznikly přímo na objednávku tohoto festivalu. Kotvami programu ovšem byly české premiéry tří vokálně-scénických kompozic renomovaných tvůrců: Superflumina Salvatora Sciarrina, Many Many Women Petra Kotíka a Prometeo Luigiho Nona.
Jako platforma pro hledání současných podob komplexního žánru hudebního divadla je NODO jediný festival u nás – s výraznými mezinárodními přesahy. Pokračování snah Petra Kofroně o podobnou pražskou přehlídku v rámci pražského Národního divadla přes proklamace podpory Perem Boyem Hansenem „tiše“ zmizelo.
NODO, bienále (mezi Ostravskými dny v lichých letech), uvedli v roce 2012 v život Jiří Nekvasil, ředitel Národního divadla moravskoslezského, a Petr Kotík, umělecký šéf Ostravského centra nové hudby. Synergicky tak propojili svou tvrdohlavou „umanutost“ soudobou hudbou a operou. A je případné, že festival v roce 2020 získal cenu Výboru Jednoty hudebního divadla.
Helena Havlíková, Lidové noviny / celý text si můžete přečíst zde >>>