OperaPlus: Operní panorama Heleny Havlíkové – NODO – část první: objednané novinky

Publikováno: 16.7.2022

Šest večerů se příznivci soudobých operních experimentů mohli na šestém ročníku bienále NODO / New Opera Days Ostrava opět oddávat novinkám, které vznikly přímo na objednávku tohoto festivalu – dílům Lucie Páchové Approximate, Judith Berkson Partial Memories, Jamese Laytona saudade. Součástí NODO byla také inscenace uskupení JEDL Opera Ibsen / Přízraky s hudbou Matouše Hejla. Kotvami festivalového programu byly české premiéry tří vokálně-scénických kompozic renomovaných skladatelů: Superflumina Salvatora Sciarrina, Many Many Women Petra Kotíka a Prometeo Luigiho Nona.

Při významu, k němuž se festival NODO za dobu své existence od roku 2012 vypracoval, a mnohotvárnosti a „hutnosti“ letošního ročníku by zhodnocení přesáhlo rozsah jednoho Operního panoramatu. Proto ho rozděluji do dvou pokračování. V prvním dílu se zaměřím na novinky, které vznikly přímo na objednávku festivalu. Ve druhé části se soustředím na stěžejní, profilové inscenace šestého ročníku NODO s titulky: Sciarrinova osamělost v davu, Kotík je Kotík je Kotík! a Nono / T(t)ragédie levicových intelektuálů. A nabídnu shrnující postřehy.

Helena Havlíková, OperaPlus | celou recenzi si můžete přečíst zde >>>

zpět

Podporují nás

Tel.: +420 596 203 426
E-mail: info@newmusicostrava.cz
© Copyright 2022 Ostravské centrum nové hudby
Created by web-evolution.cz