26.12.2019
"Na koncertě nazvaném Zásadní Xenakis, jejž v holešovickém DOXu 5. listopadu uspořádalo Ostravské centrum Nové hudby, uvedl spiritus agens celého projektu a zakladatel Ostrava New Orchestra Petr Kotík tři stěžejní skladby komponované v rozmezí let 1980–1991. Všechny zaujmou zahuštěným tónovým prosto... Zobrazit článek
22.11.2019
"Nápady má každý, ale zinstrumentovat je, to je umění – tak nějak parafrázoval dirigent Petr Kotík slova amerického skladatele Mortona Feldmana v úvodu nedávného koncertu Zásadní Xenakis. Kotík na něm orchestr i publikum ve vyprodaném sále pražského Doxu provedl třemi orchestrálními díly Iannise Xen... Zobrazit článek
17.11.2019
"Koncert Zásadní Xenakis přivezl do Prahy skladatel a dirigent Petr Kotík se svým mladým mezinárodním orchestrem ONO (Ostrava New Orchestra), velmi dobře připraveným – po zásluze mu za výkon veřejně poděkoval. Zaplněný sál DOX+ poslouchal bez dechu."Jan Dehner, Divadelní novinyCelý text naleznete zd... Zobrazit článek
7.11.2019
"Máme za sebou jedinečný večer nabitý neobyčejnou hudební zvukovostí a i přes zaměření pouze na jednoho skladatele oplývající kýženou pestrostí při scelenosti. Dramaturgie (která mimo jiné velice vhodně odhadla délku koncertu: necelou hodinu čistého času hudební produkce takto komplexní hudby bych j... Zobrazit článek
7.11.2019
"Zvuková komplexnost brala dech. V obrysech bylo snadné sledovat střídání smyčcových náporů a subtilnějších partů dřevěných dechů, po zaměření na interakce nástrojů ale vyplývaly na povrch dílčí změny, akcenty žesťů či rytmické posuny bicích. Plynulé přelévání hudby pak mělo při mohutném zvuku místy... Zobrazit článek
7.11.2019
"Iannis Xenakis, klasik druhé poloviny 20. století, má stále pověst nesmlouvavého modernisty, který vytváří chladné, seriózní a vykalkulované kompozice bez špetky humoru, emocí a krásy. Nezkušené ucho posluchačovo má tendenci hudbu řeckého umělce neakceptovat, protože masa zdánlivě chaotického zvuku... Zobrazit článek
6.11.2019
Řecký skladatel Iannis Xenakis (1922–2001) je neopominutelnou postavou dějin hudby 20. století. Zároveň ale představuje pro interprety i posluchače tvrdý oříšek. Ve svých skladbách mnohokrát posouval hranice toho, co je možné zahrát, a to jak pro sólisty, tak pro orchestry a dirigenty. Publikum pak ... Zobrazit článek